Background Image
Previous Page  20 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 20 / 36 Next Page
Page Background

WODA, WILGOĆ, LÓD, ŚNIEG, SÓL… BREMBO OFERUJE SZEREG ZAAWANSOWANYCH TECHNICZNIE ROZWIĄZAŃ UTRZYMUJĄCYCH

SKUTECZNOŚĆ I WYDAJNOŚĆ UKŁADU HAMULCOWEGO W KAŻDYCH WARUNKACH.

T

arcze hamulcowe Brembo

powlekane lakierami UV

na bazie wody są ideal-

nym rozwiązaniem zapewnia-

jącym wysoką odporność na

korozyjne działanie czynników

atmosferycznych, wilgotność i ni-

skie temperatury. W porównaniu

z standardowym lakierem, po-

włoka ochronna na powierzchni

hamującej, dzwonie i średnicy

zewnętrznej zapewnia doskonałą

konserwację tarczy, co wykazały

testy w komorze solnej. Poprzez

eliminację lotnych związków or-

ganicznych LZO, powłoka UV

zmniejsza również wpływ emisji

CO

2

na środowisko.

DOBRY PŁYN HAMULCOWY

Płyn hamulcowy jest higroskopij-

ny, to znaczy posiada szczególną

cechę pochłaniania wilgoci! To po-

woduje obniżenie jego temperatury

wrzenia. Wmiarę nagrzewania się

układu hamulcowego, nadmierna

Hamulce Brembo

DAJĄ RADĘ

obecność wody w płynie zwięk-

sza prawdopodobieństwo jego

wrzenia, co skutkuje powstaniem

korków parowych (Vapour Lock),

a w konsekwencji wydłużeniem

drogi hamowania. Z kolei zbyt ni-

skie temperatury mają wpływ na

lepkość płynu, co zagraża prawi-

dłowemu funkcjonowaniu elektro-

nicznych układówwspomagania

hamulców i kontroli stabilności. Aby

zapewnić bezpieczne hamowa-

nie, Brembo proponuje płyn ha-

mulcowy o temperaturze wrzenia

wyższej niż wymagana norma,

a tym samymbardziej odporny na

„Vapour Lock”. Obniżona lepkość

i właściwości antykorozyjne płynu

hamulcowego Brembo Premium

Brake Fluid umożliwiają zacho-

wanie właściwości chemicznych

i konsystencji płynu.

IRYTUJĄCE ODGŁOSY?

Do walki z niskimi temperatura-

mi, wilgocią ale także irytujący-

DOBRE ZACISKI

Główną przyczyną niszczenia

zacisku hamulcowego jest sól.

W połączeniu z wilgocią może

spowodować korozję korpusu

zacisku, cylinderków hamulco-

wych oraz uszczelek. Konse-

kwencje mogą być poważne

i prowadzić nawet do blokady

zacisków.

Brembo oferuje na rynku wtór-

nym szeroką gamę regenerowa-

nych zacisków hamulcowych:

korpus zacisków jest regene-

rowany, czyszczony i testowany

po wymianie zużytych części na

nowe komponenty i zabezpie-

czeniu powierzchni specjalną

obróbką. Regenerowane zaci-

ski hamulcowe Brembo są nie

tylko przystępne cenowo i nie-

zawodne, ale stanowią również

przyjazne rozwiązanie dla śro-

dowiska.

* Zaciski regenerowane są dostępne

tylko na zamówienie.

fot. dostawcy

mi odgłosami, zaleca się stoso-

wanie smaru Brembo B-QUIET

przy wymianie klocków hamul-

cowych. Zastosowany między

stykającymi się metalowymi po-

wierzchniami zacisku i klocka,

skutecznie redukuje hałas ukła-

du hamulcowego, zachowując

jednocześnie stan swoich po-

dzespołów.

NAWIERCANE NA DESZCZ

Ostrożna jazda i dobre opony

pomagają uniknąć pułapek ha-

mowania w warunkach słabej

przyczepności. Jednak cienka

warstwa wody tworzy się rów-

nież na tarczach hamulcowych

i może znacząco wpływać na

przyczepność w początkowej

fazie hamowania. W takich sytu-

acjach nawiercane otwory na po-

wierzchni hamującej tarcz Brem-

bo Xtra pomagają przerwać film

wodny, a tym samym poprawić

wydajność całego układu.

PORADNIK

20