Background Image
Previous Page  4 / 44 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 4 / 44 Next Page
Page Background

AKTUALNOŚCI

INTER-NEWS

Nowe Audi A4 i A4 Avant

Powraca Fiat Tipo

Nowe silniki VTEC TURBO

Zaprojektowana od nowa generacja Audi

A4 i A4 Avant charakteryzuje się szere-

giem nowoczesnych rozwiązań technicz-

nych. Najbardziej zaawansowane z nich

to m.in. Audi virtual cockpit, reflektory

diodowe Audi Matrix, Audi smartphone

interface, system nagłaśniający Bang &

Olufsen Sound System z dźwiękiem 3D,

Audi phone box z możliwością bezprze-

wodowego ładowania telefonu komór-

kowego, wyświetlacz head-up, nowe sys-

temy wspomagania kierowcy, sterowany

czujnikiem zamek bagażnika oraz usługa

Audi connect. W porównaniu z poprzed-

nikiem, wymiary nowego Audi A4 wzro-

sły, ale ciężar własny znacznie się zmniej-

szył – nawet o 120 kg, zależnie od silnika.

Karoseria nowych A4, dzięki inteligentnej

kompozycji użytych materiałów i lekkiej

konstrukcji, jest jedną z lżejszych wśród

konkurencyjnych modeli tej klasy. Układ

napędowy i zawieszenie nowych Audi A4

i A4 Avant zbudowano na nowo, od pod-

staw. Sześciobiegowa, manualna skrzynia

biegów oraz siedmiostopniowy automat

S tronic (obecnie dostępny również dla

wersji z napędem na przednią oś) również

zostały od podstaw przekonstruowane.

Automatyczne skrzynie posiadają teraz

funkcję wolnego biegu, pozwalającą za-

oszczędzić paliwo. Selektywne sterowa-

nie rozkładem momentów obrotowych

uzupełnia pracę napędu na przednią

oś i stałego napędu na cztery koła quat-

tro. Aerodynamika jest wręcz wzorcowa:

A4 Limousine ma najniższy w swej klasie

współczynnik oporu powietrza – 0,23.

(Fot. Audi)

W listopadzie zeszłego roku 2015 Fiat

przedstawił po raz pierwszy w Polsce

nowy model Tipo, który został zaprojek-

towany od samego początku jako trójbry-

łowy sedan. Fiat Tipo umiejętnie godzi

dużą ładowność z kompaktowymi roz-

miarami sedana: jego długość to 4,5 me-

tra, szerokość 178 cm i wysokość 148 cm.

264-centymetrowy rozstaw osi podkreśla

przestronność wnętrza. Wszystko to jest

potwierdzone pokaźnym rozmiarem wnę-

trza: przestronną kabiną pasażerską, któ-

ra swobodnie może pomieścić 5 doro-

słych pasażerów i pojemnością bagażnika

520 litrów. Samochód będzie wyposażany

w dwa silniki benzynowe (1,4 l o mocy

95 KM i 1,6 l o mocy 110 KM z auto-

matyczną skrzynią biegów) i dwa silni-

ki turbodiesel Multijet II (1,3 l o mocy

95 KM i 1,6 l o mocy 120 KM). Samo-

chód będzie produkowany w Turcji w za-

kładzie w Bursie i oferowany w ponad

40 krajach regionu EMEA (Europa, Bliski

Wschód, Afryka). Rozpoczęcie sprzedaży

nowego Fiata Tipo w Polsce jest przewi-

dziane w pierwszym kwartale 2016 roku.

(Fot. Fiat)

Honda poinformowała, że dwa całko-

wicie nowe silniki benzynowe z turbo-

doładowaniem, stworzone w oparciu

o zasadę downsizingu, trafią na rynek

europejski. Konstrukcje VTEC TURBO

o pojemności 1,0 i 1,5 litra będą stano-

wiły część gamy silnikowej przeznaczonej

dla modelu Civic dziesiątej generacji,

który wejdzie do sprzedaży w Europie

na początku 2017 roku. Nowe, turbodo-

ładowane jednostki napędowe otrzymały

układy zmiennych faz rozrządu, które

przyczyniają się do zwiększenia mocy

i zredukowania emisji spalin. Turbosprę-

żarka charakteryzuje się niską bezwład-

nością i bardzo krótkim czasem reakcji,

natomiast bezpośredni wtrysk paliwa

pomaga uzyskać wysoką moc maksy-

malną i korzystny sposób kształtowa-

nia przebiegu momentu obrotowego –

pod tym względem nowe konstrukcje

Hondy górują nad silnikami wol-

nossącymi.

(Fot. Honda)