Background Image
Previous Page  6 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 6 / 36 Next Page
Page Background

FOTEL PRZYSZŁOŚCI LEXUSA

W 2016 r. zaprezentowano koncepcję siatkowej konstrukcji foteli

samochodowych Lexus Kinetic Seat. Przedstawiamy opis tego projektu:

Ludzki kręgosłup jest fizjologicznie przystosowany do stabilizowania pozycji

głowy. Pozwalając na rotację bioder i klatki piersiowej w przeciwnych

kierunkach, utrzymuje głowę prosto podczas marszu czy biegu. Reagująca na

nacisk ciała oraz siły zewnętrzne ruchoma konstrukcja siedziska i oparcia fotela

poddaje się tego typu skrętom tułowia. Rama fotela opleciona jest wzorowaną

na pajęczynie siatką, z promienistymi włóknami rozchodzącymi się od środka

oparcia. Siatka jest na tyle elastyczna, że ściśle dopasowuje się do kształtu

ciała, przez co wywierany na nią nacisk rozkłada się równomiernie, zapewniając

wygodę podczas długich podróży.

PIERWSZY FOTEL Z ATESTEM AGR ZASTOSOWANO

W OPLU VECTRA/SIGNUM W 2003 R.

18 KIERUNKÓW REGULACJI:

1

aktywny zagłówek (góra/dół oraz przód/tył)

2

podparcie odcinka lędźwiowego (też cztery kierunki)

3

podparcie ud (przód/tył)

4

regulacja pochylenia siedziska (góra/dół)

5

regulacja wzdłużna fotela (przód/tył)

6

regulacja pionowa siedziska (góra/dół)

7

regulowane oparcie (przód/tył)

Wentylacja fotela kierowcy z tapicerką

skórzaną w kompaktowym Oplu Astra

z 2015 r.

Po testach zderzeniowych

sprawdza się także

uszkodzenia foteli. Zdarza się,

że źle zaprojektowane ulegają

odkształceniom i mają zły wpływ na

zdrowie pasażerów.

OSOBA, KTÓRA ROCZNIE

POKONUJE 15 000 KM,

ZA KIEROWNICĄ SPĘDZA

OK. 300 GODZIN, Z CZEGO

AŻ 39 GODZIN STOI

W KORKACH.

6

BEZPIECZNIK