Background Image
Previous Page  4 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 4 / 36 Next Page
Page Background

JAK BEZPIECZNIE JEŹDZIĆ PO GORSZYCH DROGACH? CZY NAPĘD 4x4 JEST ZAWSZE NIEZBĘDNY? JAKICH BŁĘDÓW NIE POPEŁNIAĆ

PODCZAS TRUDNYCH WARUNKÓW NA TRASIE? NA TE PYTANIA WARTO SOBIE ODPOWIEDZIEĆ PRZED WYJAZDEM NA „BEZDROŻA”.

C

oraz częściej decydujemy się na wy-

prowadzkę z miast na wieś lub do pod-

miejskich osiedli bez dobrej infrastruk-

tury drogowej. Jaki samochód będzie wtedy

idealny? Ten z napędem 4x4 przyda się kie-

rowcy, który często musi korzystać z dróg

o gorszych nawierzchniach, w tym leśnych

i polnych lub w terenie górzystym i to nie tylko

zimą. Jest pomocny np. w trakcie stromego

podjazdu i zjazdu z przyczepą. Wersje aut

z napędem 4x4 są jednak droższe od tych

z napędzanymi kołami przednimi lub tylnym.

Przy wyborze auta na gorsze drogi trzeba jednak

zachować zdrowy rozsądek. Są przecież tak

modne SUV-y (duże i małe) z napędem tylko

na jedną oś. Mają stosunkowo duży prześwit

i unikną tarcia podwoziem o nierówności, ale

wielu prawdziwych przeszkód nie pokonają.

Warto zapoznać się też z ofertą tzw. aut ute-

renowionych. Nie są to mistrzowie bezdroży,

ale radzą sobie na drogach zdecydowanie

gorszych, leśnych, wiejskich czy zaniedba-

nych. Tylko kilka milimetrów prześwitu więcej

daje sporo możliwości, a osłony karoserii czy

elementów podwozia są dodatkowym atutem

takich modeli. Stosunkowo lekka konstrukcja

tych wersji i dobre opony dają całkiem roz-

sądną mieszankę – auto bardzo sprawne

w rękach dobrego kierowcy mającego świa-

domość możliwości takiego modelu.

fot. materiały prasowe

KIEDY

BRAK

asfaltu

4

BEZPIECZNIK