Background Image
Previous Page  8 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 8 / 36 Next Page
Page Background

HAMUJ SILNIKIEM

To zasada szczególnie ważna w przypadku zjazdów

(podjazdów także). Wybranie pierwszego lub drugiego

biegu pozwoli w sposób kontrolowany zjechać z wysokiej

górki. Hamowanie może spowodować poślizg i utratę

przyczepności i zsuwanie się auta własnym torem, bez

kontroli kierowcy. Chyba, że jest w aucie system kontroli

zjazdu (HDC), który elektronicznie kontroluje zjazd.

NIE ZMIENIAJ BIEGÓW

.

Zatrzymanie się w błocie lub unieruchomienie w wodzie

zdarza się zwykle w najtrudniejszym fragmencie

odcinka, który mamy do pokonania. Przyczyną może

być zmiana biegu w trakcie jazdy. Koła na moment

tracą napęd i wytracają siłę. Odpowiedni do

przeszkody bieg należy wybrać przed wjechaniem

w błoto lub do wody i tego biegu należy się

,,trzymać” aż do końca, czyli do opuszczenia

trudnego miejsca.

PROWADŹ DELIKATNIE

.

Podczas wolnej jazdy po trudnych fragmentach trasy, nie należy

mocno trzymać kierownicy. W trakcie pokonywania kolein również

nie skręcajmy kierownicą – auto powinno samo przejechać

wybranym przez siebie torem. Koło kierownicy należy trzymać

lekko, aby tylko kontrolować tor jazdy auta. Mocne skręcanie

kierownicą powoduje wprawdzie skręt kół, ale auto dalej jedzie

koleinami lecz z większymi oporami. Gdy koła wyczują twardszy

fragment trasy, auto automatycznie na skręconych kołach

wyskoczy szybko w bok.

LEPIEJ ZREZYGNUJ

Jeśli ocenimy, że przeszkoda, droga

czy wybrana trasa, jest zbyt trudna,

jak na nasze lub auta możliwości,

poszukajmy innej drogi. Należy się wtedy

wycofać po naszych śladach i zawrócić

w bezpiecznym miejscu, by z kolei na stałe

nie utknąć na poboczu.

fot. materiały prasowe

8

BEZPIECZNIK