Background Image
Previous Page  30 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 30 / 36 Next Page
Page Background

1

Poluzować śruby

na kołach zębatych

wałków rozrządu. Do tego

celu należy używać klucza

zaciskowego OE (205-072)

(zdj. 8). Sprawdzić ustawienie

znaków odniesienia

w taki sam sposób, jak

w przypadku demontażu

(punkty od 1 do 3) i w razie

potrzeby ponownie ustawić.

Ustawić luźno koło zębate

wałka rozrządu pośrodku

podłużnych otworów.

2

Zamontować nowe elementy.

Upewnić się, że uchwyt

mocujący napinacza (zdj. 9),

zamontowany jest prawidłowo

w szczelinie osłony (zdj. 10).

Zamontować rolkę napinającą

z włożonym narzędziem OE

(303-1054) (zdj. 7, 11).

3

Zakładać pasek rozrządu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, zaczynając od koła zębatego wałka rozrządu: koło

zębate wałka rozrządu, rolka napinająca, koło zębate wału korbowego, a na końcu koło zębate pompy wody. Upewnić się,

że pasek rozrządu nie był zagięty podczas zakładania! Pasek rozrządu musi być napięty między kołami zębatymi po stronie ciągnięcia!

4

Obrócić rolką napinającą

w lewo (w kierunku

przeciwnym do ruchu

wskazówek zegara)

z zamontowanym narzędziem

OE (303-1054), aż do

momentu, gdy narzędzie OE

(303-1054) będzie mogło być

usunięte. (zdj. 6, 12). Napiąć

pasek rozrządu poprzez obrót

rolką napinającą zgodnie

z kierunkiem ruchu wskazówek

zegara i bez zamontowanego

trzpienia blokującego OE

(303-1054), aż do momentu,

gdy oznaczenia na rolce

napinającej będą wyrównane

(zdj. 13, 14). Przytrzymać

mimośród rolki napinającej

za pomocą klucza

napinającego OE (303-1053)

i dokręcić nakrętkę rolki

napinającej momentem

20 Nm + 45˚.

5

Usunąć narzędzie

blokujące wałka rozrządu

i wału korbowego, a następnie

dokręcić śruby koła zębatego

wałka rozrządu momentem

25 Nm. W tym celu należy

użyć klucza zaciskowego OE

(205-072) (zdj. 15).

6

Obrócić silnikiem dwukrotnie w kierunku pracy silnika.

Ustawić silnik w położeniu GMP 1 cylindra. Włożyć

narzędzia blokujące wałka rozrządu i wału korbowego. Jeżeli

narzędzi nie można włożyć, poprawić położenie znaków

odniesienia. Sprawdzić ponownie napięcie paska rozrządu.

7

Zdjąć narzędzia blokujące i zamontować pozostałe

elementy w kolejności odwrotnej do demontażu.

8

Montaż: górna osłona paska rozrządu (10 Nm), dolna

osłona paska rozrządu (7 Nm), koło pasowe wału

korbowego (10 Nm + 90˚), pasek pomocniczy. Dokręcić śruby

wspornika silnika (3 x 60 Nm), śruby łapy silnika (2 x 61 Nm)

i poduszki silnika (1 x 54 Nm).

9

Zapisać wymianę

oryginalnego paska

rozrządu ContiTech na

dostarczonej naklejce

i umieścić ją w komorze

silnika (zdj. 16),

Uruchomić silnik lub wykonać

jazdę próbną.

MONTAŻ:

PRZYTRZYMAĆ MIMOŚROD

ROLKI NAPINAJĄCEJ

ZA POMOCĄ KLUCZA

NAPINAJĄCEGO OE (303-1053).

zdj. 8

zdj. 9

zdj. 10

zdj. 11

zdj. 12

zdj. 13

zdj. 14

zdj. 15

zdj. 16

PORADNIK

30