Background Image
Previous Page  4 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 4 / 52 Next Page
Page Background

AKTUALNOŚCI

INTER-NEWS

Ergonomiczne krzesło

Asystent parkowania

Dla firmy Audi zdrowie jej pracowni-

ków jest najwyższym priorytetem. Dlate-

go przedsiębiorstwo postanowiło przete-

stować w zakładach w Neckarsulm nowe

rozwiązanie, tzw. chairless chair, ułatwiające

pracę przy taśmie montażowej. Nowoczes-

na konstrukcja z karbonu pozwala praco-

wać w pozycji siedzącej, choć nie jest klasy-

cznym krzesłem. Chairless chair to rodzaj

zewnętrznego

szkieletu,

zakładanego

po tylnej stronie nóg. Pracownik mocuje

go pasami do bioder, kolan i kostek. Dwie

wyściełane skórą powierzchnie podpierają

pośladki i uda, a dwa pręty dopasowują się

do konturu nóg. Połączenia i miejsce zgięcia

znajdują się po tylnej stronie kolana. Krzesło

można hydraulicznie dopasować do wzro-

stu człowieka i do pożądanej pozycji.

Ciężar ciała pracownika przenoszony jest

na podłoże przez te właśnie, ruchome ele-

menty. To „krzesło bez krzesła” waży zale-

dwie 2,4 kg.

Chairless chair, to jakby druga para nóg

pracownika na hali montażowej wspie-

rająca go zawsze wtedy, gdy zachodzi

taka potrzeba. Przy wykonywaniu wielu

czynności montażowych oraz np. pod-

czas krótkich przerw w pracy, daje możli-

wość siedzenia w ergonomicznej, korzystnej

dla zdrowia pozycji. (Fot. Audi)

Firma BMW zademonstrowała ostat-

nio system umożliwiający w pełni zau-

tomatyzowane parkowanie w wielo-

poziomowych parkingach – nawet bez kiero-

wcy. Cztery skanery laserowemonitorują całe

otoczenie pojazdu, tworząc jego precyzyjny

obraz. W pełni automatyczny system wspar-

cia Remote Valet Parking Assistant zestawia

tę informację z cyfrowymi planami obiektu

parkingowego, w którym auto się znajdu-

je, po czym wykorzystuje te dane do po-

prowadzenia samochodu autonomicznie,

szybko i bezpiecznie do niezajętego miej-

sca i zaparkowania tam badawczego

BMW i3. Kiedy kierowca jest gotów

do wyjazdu, może „przywołać” swój

samochód – np. komendą głosową skie-

rowaną do jego smartwatcha, a wyposażone

w Remote Valet auto szybko i bezpiecznie

podjedzie do miejsca, gdzie kierowca na nie

czeka. (Fot. BMW)