Background Image
Previous Page  10 / 60 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 10 / 60 Next Page
Page Background

AKTUALNOŚCI - RYNEK

10

PIASEK

w tym trybie można wyko-

rzystywać równoczesny uślizg wzdłużny

obydwu przednich kół, by skutecznie po-

ruszać się na grząskiej nawierzchni i ogra-

niczać ryzyko ugrzęźnięcia. Tryb ten dzia-

ła do prędkości 120 km/h, po osiągnięciu

której system automatycznie wraca do try-

bu „Standard”.

OFF-ROAD

tryb ten imituje działanie

mechanizmu różnicowego o ograniczo-

nym poślizgu, dzięki czemu umożliwia

ruszenie w trudnych warunkach na-

wierzchni poprzez skierowanie maksymal-

nej ilości siły napędowej na to z kół, które

ma w danej chwili większą przyczepność.

Tryb działa do prędkości 80 km/h, po któ-

rej osiągnięciu system automatycznie wra-

ca do trybu „Standard”.

ŚNIEG

tryb ten natychmiast dostoso-

wuje do aktualnego stanu przyczepności

stopień uślizgu wzdłużnego każdego z na-

pędzanych kół, dzięki czemu pozwala spo-

kojnie i bezpiecznie pokonywać zaśnie-

żone drogi. Natychmiast po osiągnięciu

prędkości 50 km/h system wraca do trybu

„Standard”.

ESP OFF

służy do wyłączenia systemu

ESP (wyłączenie działa tylko do prędkości

50 km/h).

Zwiększona trakcja Citroëna C4 Cactus

Rip Curl gwarantuje kierowcy oraz pasa-

żerom jedyne w swoim rodzaju doznania

prowadzenia i jazdy, bez względu na porę

roku i cel podróży.

(Fot. Citroën)

Mocniejsze Porsche

20 lat po premierze pierwszej ge-

neracji Porsche Boxster producent

z Zuffenhausen restrukturyzuje swoją

ofertę roadsterów z silnikiem umiesz-

czonym centralnie. Ich nowe wcielenie

nosi oznaczenia 718 Boxster oraz 718

Boxster S.

Dwuosobowe kabriolety są teraz moc-

niejsze, a jednocześnie bardziej oszczęd-

ne. Sercem najnowszej serii jest nowo

opracowany, 4-cylindrowy silnik typu

bokser z turbodoładowaniem. Porsche

718 Boxster dysponuje 2-litrową jed-

nostką o mocy 220 kW (300 KM), a 718

Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 257 kW

(350 KM). Ta druga wyróżnia się turbo-

sprężarką o zmiennej geometrii łopatek.

Względem poprzedniego Boxstera im-

ponuje zarówno przyrost mocy – w obu

modelach wynosi on 26 kW (35 KM), jak

i oszczędność nowych silników. Zużycie

paliwa spadło tu nawet o 13%.

Standardowo obie „718” wyposażone

są w 6-biegową przekładnię manualną.

Na życzenie dostępna jest dwusprzęgło-

wa przekładnia Porsche Doppelkupplung

(PDK), teraz wyposażona w oszczędzające

paliwo wirtualne biegi.

Z boku nowy model można rozpoznać

między innymi za sprawą na nowo sty-

lizowanych lusterek i osłon progowych.

W drzwiach pojawiły się pozbawione

dodatkowej obudowy klamki, a model

718 Boxster S w standardzie otrzymuje

nowe, 19-calowe obręcze. Na życzenie

można zamówić obręcze o średnicy 20 cali.

(Fot. Porsche)