Background Image
Previous Page  28 / 36 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 28 / 36 Next Page
Page Background

W tym samochodzie moduł świec żaro-

wych jest umieszczony z przodu silnika.

Na ilustracji przedstawiono również od-

niesienie do styków w celu wsparcia po-

wyższego schematu.

Po usunięciu, moduł pojawia się w postaci

pokazanych obrazów.

Świece żarowe mogą wykazywać różne

wartości odniesienia; zazwyczaj pomiędzy

Ilustracja 5 – Położenie montażowe modułu świec żarowych oraz jego detale i styk wyjściowy. MERCEDES-BENZ C180 CDI (W204), kod silnika 651.913.

0,3 a 0,5 omów lub czasami więcej (może

się to różnić w zależności od charaktery-

styki, temperatury, marki i materiału świecy

żarowej). Obowiązkowe jest to, że podczas

testów wszystkie świece żarowe z tego sa-

mego silnika muszą wykazywać prawie ta-

ką samą wartość w omach.

Zdecydowanie zaleca się przetestowanie

każdej rezystancji ze złącza modułu świec

Ilustracja 6 – Pomiar rezystancji świec żarowych z modułu świec żarowych (złącze odłączone).

0,3 oma w temperaturze 23°C. MERCEDES-BENZ C180 CDI (W204), kod silnika 651.913.

żarowych, ponieważ wtedy możliwe jest

również sprawdzenie ciągłości i rezystan-

cji przewodów.

PODSUMOWANIE:

Jeśli silnik ma problem z zatkanym zawo-

rem EGR lub zatkanym filtrem DPF, należy

zawsze sprawdzić prawidłowość działania

świec żarowych.

Współczesne silniki wysokoprężne Common

Rail często łatwo uruchamiają się w tem-

peraturach powyżej zera, nawet z uszko-

dzonymi świecami żarowymi. Dlatego też

bardzo często nie przeprowadza się na-

tychmiastowej wymiany świec żarowych.

Jednakże, jak stwierdzono powyżej, nie na-

leży ignorować świec żarowych, ponieważ

odgrywają one ważną rolę w innych ukła-

dach i dlatego muszą być zawsze w pełni

sprawne.

PODCZAS TESTÓW

WSZYSTKIE ŚWIECE

ŻAROWE Z TEGO

SAMEGO SILNIKA MUSZĄ

WYKAZYWAĆ PRAWIE TAKĄ

SAMĄ WARTOŚĆ W OMACH.

PORADNIK

28