Background Image
Previous Page  7 / 52 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 7 / 52 Next Page
Page Background

AKTUALNOŚCI

INTER-NEWS

Mercedes-Maybach w salonach

Nowa platforma podwoziowa CMA dla

Volvo

W polskich salonach Mercedes-Benz ru-

szyły zamówienia na limuzynę Mercedes-

-Maybach S 600 Pullman. Ceny topowego

modelu, z 6,5-metrowym nadwoziem oraz

oddzieloną od szoferki kabiną, rozpoczyna-

ją się w Polsce od 2,7 mln zł. Cztery osoby

mogą usiąść tu twarzami do siebie i zasłonić

szoferkę elektrycznie sterowaną szybą z moż-

liwością przyciemnienia za naciśnięciem

przycisku. Standardowo na pasażerów cze-

kają dwa wszechstronnie regulowane fotele

umieszczone przodem do kierunku jazdy.

Dwie kolejne osoby mogą usiąść na rozkła-

danych siedzeniach zamontowanych tyłem

do kierunku jazdy. Ukłonem w stronę kla-

sycznych limuzyn są trzy zamontowane

w podsufitce, analogowe wskaźniki, infor-

mujące pasażerów o temperaturze powietrza

na zewnątrz, prędkości pojazdu i aktualnej

godzinie. Do napędu Pullmana służy 6-li-

trowa jednostka V12 biturbo o mocy 390

kW (530 KM). Maksymalny moment ob-

rotowy o imponującej wartości 830 Nm

dostępny jest tu już od 1900 obr./min.

Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Standardowe wyposażenie modelu obejmu-

je m.in. ogumienie PAX, interkom do poro-

zumiewania się z szoferem przy zamkniętej

ściance działowej, chłodzony schowek oraz

zestaw multimedialny i 18,5-calowy ekran

dla pasażerów tylnych foteli, elektrycznie

sterowane rolety w tylnych oknach, a także

kute obręcze kół. (Fot. Daimler)

Volvo ujawniło, że pracuje nad nowoczesną

kompaktową platformą podwoziową CMA.

Ma ona posłużyć do stworzenia średniej

wielkości aut i zaoferowania modeli w tych

segmentach, w których marka nie była do-

tąd obecna. Dzięki niej kompaktowe mo-

dele szwedzkiej marki mają mieć te same,

zaawansowane funkcje i systemy, jakie

oferuje duża platforma SPA zastosowana

m.in. w nowym Volvo XC90. Kompakto-

we podwozie umożliwi zastosowanie w nim

silników spalinowych, a także hybrydowych

układów napędowych typu plug-in. Rozwi-

jana równolegle architektura elektroniczna

aut sprawi, że mniejsze modele będą wypo-

sażone w zaawansowane technologie znane

z flagowych modeli Volvo. Bogactwo funk-

cji multimedialnych, dotykowe sterowanie

funkcjami, czy liczne systemy bezpieczeń-

stwa to tylko niektóre z nich. Nowa platfor-

ma podwoziowa CMA (Compact Modular

Architecture) ma możliwość skalowania

i posłuży do budowy kilku odmian nadwo-

ziowych. Jest ona kluczowym elementem

strategii Volvo, która zakłada, że w ciągu

czterech lat marka wymieni wszystkie mo-

dele w swojej ofercie. Pierwsze auto zbudo-

wane na nowej, mniejszej platformie zade-

biutuje w 2017 roku. (Fot. Volvo)